Organizacja szkoleń firmowych

Organizacja szkoleń firmowych

Przez ostatnie lata znacznie zmienił się stosunek firm do swoich pracowników. Więcej uwagi zaczęto przykładać na rozwój oraz edukację w obrębie firmy, stąd popularnym wydarzeniem stały się szkolenia firmowe. Zorganizowanie takiego szkolenia ma wiele plusów i pozytywnie wpływa na rozwój firmy oraz przynosi długofalowe korzyści, jednak trzeba pamiętać o kilu rzeczach, aby szkolenie firmowe nie zostało potraktowane jako urlop.

Po co są szkolenia

Po pierwsze, musisz mieć świadomość w jakim celu podejmujesz się zorganizowania szkolenia – czy chcesz podnieść kwalifikacje twoich pracowników, wprowadzić do firmy nowy produkt, zintegrować swój zespół a może w ogóle się przekwalifikować? Szkoleń firmowych jest naprawdę dużo, więc przede wszystkim ustal swój cel.

Miejsce szkolenia firmowego

Bardzo istotną kwestią jest wybór miejsca szkolenia. Są dwa rozwiązania – albo zorganizujesz szkolenie w firmie, albo wynajmiesz pomieszczenie poza nią. Tutaj wiele zależy od twojego budżetu oraz długości danego szkolenia. Generalnie rzecz biorąc, poleca się przygotowanie programu na dwa pełne dni poza budynkiem firmy. Dzięki temu pracownicy mają większą motywację i bardziej interesują się takim wydarzeniem. Szkolenie w budynku firmowym może zostać traktowane jako kolejny dzień pracy, przez co zainteresowanie będzie znacznie mniejsze. Pamiętaj, że ludzie lubią wyzwania i nowe sytuacje, dlatego wiele można zdziałać przez dwa dni poza firmą.

Hotele

Dlatego tak dużym zainteresowaniem cieszy się wynajmowanie sal szkoleniowych w hotelach. Oprócz tego hotele zapewniają szereg innych usług takich jak nocleg, wyżywienie czy strefę relaksu. Po kilkugodzinnym programie pracownicy mogą się zrelaksować i przedyskutować nurtujące ich tematy. Hotelowa atmosfera sprzyja także integracji, ponieważ pracownicy mają okazję poobserwować siebie nawzajem w nowej odsłonie i poznać siebie w mniej oficjalnym tonie.

O czym musisz pamiętać

Po pierwsze, o ustaleniu konkretnego harmonogramu szkolenia, który uwzględnia zarówno edukację, jak i bardziej rozrywkowe elementy. Obecnie wielkie firmy wykupują programy typu „edutiment”, czyli zwierające właśnie te dwie części. W części rozrywki oferuje się świetne gry zespołowe, które także wpływają na relacje między pracownikami. Po drugie, zadbaj o profesjonalny sprzęt. Komputery/laptopy, rzutniki, mikrofony, tablice interaktywne i ogólnie wszystko, czegokolwiek będziesz potrzebował musi absolutnie działać. Dobrze zabezpieczyć się sprzętem zapasowym, kablami, które lubią zginąć czy bateriami do mikrofonu albo myszki. Po trzecie, zatrudnij profesjonalnych trenerów, którzy cieszą się renomą. Wiadomo, że to trudne zadanie, dlatego lepiej wcześniej spotkać się z trenerami czy animatorami i omówić wzajemne oczekiwania.

Dojazd

Prócz harmonogramu, trenerów, noclegu czy wyżywienia zadbaj także o dojazd. W dobrym guście jest zaplanowanie dojazdu spod budynku firmy do miejsca docelowego, dzięki czemu pracownicy nie będą się musieli o nic martwić. W innym wypadku powinieneś zapewnić dokładne mapki dojazdowe oraz ustalić z hotelem warunki korzystania z parkignu hotelowego.

 

 

 

Najlepsze miejsca na konferencje i szkolenia kilkudniowe oraz porady dotyczące organizacji wesela i noclegu dla gości.

802 136 459

kontakt@riverrestorationconference2016.pl